۷ اشتباه رایج در استفاده از کانسیلر

beautico_admin
15 بهمن 1398
4/5 - (1 امتیاز)

کانسیلر یکی از آن لوازم آرایشی کاربردی و بسیار موثر است که بسیاری از خانم‌ها حتی حاضر نیستند یکبار بدون استفاده از آن میکاپ کنند! کانسیلر یک مخفی کننده تمام عیار است که باعث صرفه جویی مقدار زیادی از زمان مورد نیاز آرایش می‌شود. لک‌ها، جوش‌های مزاحم و لحظه آخری، خراش‌های سطحی و تیرگی‌های زیر چشم از جمله مواردی هستند که با این محصول کارآمد به راحتی پنهان می‌شوند.

اما خوب است بدانید که استفاده نادرست از این محصول آرایشی ممکن است باعث کیکی به نظر رسیدن آرایش صورت و یا حتی تاکید بیشتر بر روی جوش‌ها و ضایعات پوستی شود! در این مطلب قصد داریم ۷ مورد از اشتباهات رایجی که احتمالا در هنگام استفاده از کانسیلر مرتکب می‌شوید را بررسی کنیم و به شما بگوییم چطور می‌توان از مزایای این ابزار کاربردی به نفع خوتان استفاده کنید.

آماده‌سازی ناحیه

آماده سازی صورت قبل استفاده از کانسیلر

همان طور که احتمالا می‌دانید پوست ناحیه اطراف چشمان شما، از تمامی قسمت‌های دیگر حساس‌تر بوده و ظرافت بیشتری دارد. به همین دلیل آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست این ناحیه از اهمیت بیشتری برخوردار است. توصیه می‌شود پیش از استفاده از کانسیلر ابتدا از یک کرم مرطوب کننده، کانتور چشم و یا پرایمر مناسب استفاده کنید و سپس در گوشه داخلی چشم از یک کرم اصلاح رنگ مناسب استفاده نموده و این روشنایی این ناحیه را پیش از استفاده از کانسیلر، افزایش دهید.

تطابق

واقعیت این است که گاهی اوقات ممکن است شما به بیش از یک کانسیلر نیاز داشته باشید. برای مثال، کانسیلری که برای پنهان کردن تیرگی زیر چشم استفاده می‌کنید با موردی که برای پوشاندن یک جوش یا لک نیاز دارید، متفاوت است. فارغ از تُن پوست شما، تیرگی زیر چشم معمولا حاوی کمی رنگ بنفش است که برای مقابله با آن باید از یک کانسیلر با تُن‌های هلویی یا نارنجی استفاده کنید.

تطابق رنگ کانسیلر

یکی از راه‌ها برای پوشش بهتر این است که کانسیلر مخصوص زیر چشم خود را با کانسیلری که برای یکنواخت کردن تُن پوستی استفاده می‌کنید، ترکیب نمایید. بهتر است برای اعمال کانسیلر در زیر چشم از انگشت حلقه کمک بگیرید. نکته مهم این است که از کانسیلر فقط در ناحیه دور حلقه چشم استفاده کنید و پایین‌تر نروید. با این کار ممکن است نواحی زیر چشم بیش از اندازه روشن شده و مخصوص اگر رنگ چشمانتان تیره باشد، بیش از اندازه درشت به نظر برسند.

بافت

توجه داشته باشید که فارغ از رنگی که برای کانسیلر خود استفاده می‌کنید، بافتی که ارائه می‌دهد نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال اگر برای پوشاندن یک نقطه، کانسیلر را مستقیما بر روی پوست مورد استفاده قرار دهید ممکن است این نقطه براق و روشن شده و باعث جلب توجه بیشتر شود.

بهتر است پیش از کانسیلر حتما یک لایه بسیار نازک از کرم پودر یا مرطوب کننده رنگی را بر روی ناحیه‌ای که لک یا جوش قرار دارد اعمال کنید. برای مثال فرض کنید قصد دارید یک لک بر روی پیشانی را مخفی کنید، بدین منظور باید مقدار مناسبی از کرم پودر را در قسمت مرکزی پیشانی قرار داده و سپس آن را به آرامی به سمت خط رویش موهای سر ترکیب کنید. حالا با استفاده از یک براش نوک باریک و ظریف کانسیلر را بر روی جوش پخش کنید و سپس با استفاده از انگشت یا یک اسفنج، کانسیلر را در اطراف لب خارجی لک ترکیب کنید.

بافت کانسیلر و روش استفاده از کانسیلر

اگر کانسیلر انتخابی شما همزمان امکان استفاده به عنوان کرم پودر را هم می‌دهد کافیست مقداری از محصول را در ناحیه بزرگتری اعمال نموده و هنگام ترکیب کردن، بر روی نقطه دلخواه که قصد پنهان‌سازی آن را دارید، تمرکز بیشتری داشته باشید. باید دقت کنید که بافت نهایی کاملا طبیعی باشد و ضمن مخفی کردن ضایعه مورد نظر، آرایش صورتتان را طبیعی جلوه دهد.

توصیه می‌شود برای قسمت زیر چشم از یک کانسیلر مایع یا کرمی روان‌تر استفاده کنید و برای پنهان سازی لک‌ها از یک کانسیلر با بافت غلیظ‌تر کمک بگیرید. اگر لک مورد نظر قرمزی زیادی داشت می‌توانید از یک کرم اصلاح رنگ سبز استفاده کنید تا رنگ این قسمت از پوست قبل استفاده از کانسیلر خنثی شود.

واکنش سریع

یک جوش یا لک بزرگ بر روی صورتتان وجود دارد که می‌خواهید پنهانش کنید؟ از یک کانسیلر با رنگ کمی روشن‌تر از رنگ پوستتان در زیر این ناحیه استفاده کنید. با این کار می‌توانید چشم افراد دیگر را فریب دهید. به طور کلی رنگ‌های روشن باعث جلب توجه چشم شده و رنگ‌های تیره‌تر اثری معکوس دارند. به کارگیری یک کانسیلر اصلاح رنگ سبز نیز می‌تواند تا حد زیادی به خنثی سازی قرمزی و التهابات قرمر رنگ پوست کمک کند.

پوسته پوسته شدن

پوسته پوسته شدن و اشتباه در استفاده از کانسیلر

وقتی قصد پوشش دادن جوش‌ها را دارید، محصولاتی که استفاده می‌کنید معمولا باعث خشک شدن پوست اطراف آن لک یا جوش نیز می‌شوند. احتمالا پوسته پوسته شدن، قرمزی و پوست ملتهب چیزهایی نیستند که بخواهید بعد از خوب شدن جوش دردناکتان، شاهد باشید!

به همین لازم است پیش از استفاده از کانسیلر حتما پوست ناحیه مورد نظرتان را به خوبی آماده‌سازی کنید. با استفاده از یک پارچه لطیف گرم به آرامی پوسته‌های موجود را از سطح پوست جدا کنید و سپس یک قطره کوچک از روغن جوجوبا یا هسته انگور را به منظور آبرسانی فوری و کمک به بهبود سریع‌تر لک، بر روی پوست قرار دهید. روغن را به خوبی با پوست ترکیب کنید تا همه چیز برای استفاده از کانسیلر مهیا شود.

دقت کنید

براش کانسیلر

قویا توصیه می‌شود تا از یک براش کاملا باریک و ظریف استفاده کنید. با چند بار تمرین بر روی نقاط و لک‌های مختلف ببینید چطور می‌توانید به بافت مورد نظر دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که تمام براش‌های کانسیلر یکسان نبوده و برخی از آنها حتی برای بخش‌های خاصی از صورت طراحی می شوند.

ثابت کردن

پودر تثبیت آرایش پس از استفاده از کانسیلر

پودرهای تثبیت کننده آرایش باید بر روی تمامی قسمت‌ها مورد استفاده قرار بگیرند نه فقط روی لک یا موضعی که از کانسیلر استفاده کرده‌اید. این موضوع باز هم به رنگ و بافت ارتباط پیدا می‌کند، به طوری که استفاده از پودر تنها بر روی لک باعث افزایش ارتفاع و تخت به نظر رسیدن آن ناحیه خواهد شد. این کار بافت پوست را مصنوعی نموده و این موضوع بر روی کل میکاپ شما تاثیر منفی خواهد داشت. گاهی اوقات استفاده از یک پودر نیمه شفاف و سبک بر روی لک و سپس تمام قسمت‌های پوست صورت به ایجاد یک آرایش یکنواخت کمک می‌کند. همچنین اگر تمایل داشته باشید می‌توانید با استفاده از کرم پودر تمام سطح پوست صورت را پوشش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader