چرا استفاده از ضدآفتاب در سفر مهم است؟

beautico_admin
27 اسفند 1400
امتیاز بدهید

به روزهای گرم سال نزدیک می‌شویم و فصل مسافرت‌ها نیز شروع شده است. در فصل بهار و تابستان، استفاده از ضدآفتاب بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. اگرچه استفاده از کرم ضدآفتاب در تمام روزهای سال مهم است. اگر می‌خواهید پوست سالمی داشته باشید، باید حتما ضدآفتاب را در روتین پوستی خود قرار دهید. استفاده از ضدآفتاب در سفر حتی در مناطق سردسیر نیز اهمیت دارد. این تصور که ضدآفتاب فقط برای نقاط گرم باید مورد استفاده قرار گیرد، یک کلیشه اشتباه است. در این مطلب می‌خواهیم به اهمیت استفاده از ضدآفتاب در سفر، معرفی ضدآفتاب مناسب در سفر و راه‌های جلوگیری از آفتاب سوختگی در سفر بپردازیم.

اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب

کرم ضدآفتاب یکی از مهم‌ترین محصولات مراقبت پوست محسوب می‌شود. نور خورشید، یک منبع مهم برای تامین ویتامین D است. افراد بسیاری هستند که از کمبود این ویتامین مهم رنج می‌برند. از این رو، آن‌ها می‌توانند با قرارگیری زیر نور خورشید، ویتامین D مورد نیازشان را تامین کنند. با این حال، نور مستقیم خورشید ضررهای قابل توجهی را نیز به همراه دارد. اشعه UV خورشید می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب، یکی از راه‌های جلوگیری از این آسیب‌ها است. در این قسمت از مطلب، می‌خواهیم به اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب بپردازیم.

استفاده از ضدآفتاب در سفر

کاهش خطر ابتلا به سرطان

مهم‌ترین دلیلی که باید استفاده از ضدآفتاب در سفر و روزهای عادی را در اولویت قرار دهید، کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست است. استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب حتی در روزهای ابری و بارانی، به محافظت از پوست‌تان برابر اشعه‌های سرطان‌زای نور خورشید کمک می‌کند. کرم ضدآفتاب در جلوگیری از ابتلا به ملانوما که خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست است، نقش به‌سزایی دارد. سرطان پوست، شایع‌ترین سرطان در آمریکا است. در سال 2013 اعلام شد بیش از 71 هزار نفر در این کشور به ملانوم مبتلا شده‌اند که سرطان حدود 10 هزار نفر، بدخیم و کشنده بود.

یکی از اشعه‌های خطرناک و سرطان‌زای نور خورشید، UVB نام دارد. لایه اوزون بخشی از اتمسفر زمین است که با جذب اشعه‌های مضر نور خورشید از زمین محافظت می‌کند. با این حال لایه اوزون در حال تخریب است و این یعنی اشعه‌های UVB بیش‌تری به زمین وارد می‌شود. با استفاده از ضدآفتاب، می‌توانید تاثیرات مخرب این اشعه را کم کنید.

جلوگیری از آفتاب‌سوختگی و گرمازدگی

افراد زیادی برای حفاظت از پوست‌شان برابر آفتاب‌سوختگی‌های دردناک از ضدآفتاب استفاده می‌کنند. آیا می‌دانستید که ضدآفتاب می‌تواند از شما مقابل گرمازدگی جلوگیری کند؟ حالت تهوع، گرفتگی عضلات از جمله نشانه‌های گرمازدگی هستند که در حالت شدیدتر حتی آسیب مغزی هم بروز می‌کند. برای جلوگیری از این موارد همیشه از ضدآفتاب کافی روی صورت و بدن خود استفاده کنید. اگر برای مدت زمان طولانی زیر تابش نور مستقیم خورشید بوده‌اید، زیر سایه‌ای بروید و در طول روز، آب کافی بنوشید. آفتاب سوختگی معمولا در سفرها رخ می‌دهد پس برای جلوگیری از آفتاب سوختگی در سفر، حتما از کرم ضدآفتاب نیز استفاده کنید.

محافظت از همه‌ی انواع پوست

برخی از افراد اعتقاد دارند اگر طیف رنگ پوست‌شان تیره‌تر باشد، به راحتی دچار آفتاب سوختگی نمی‌شوند و نباید ضدآفتاب مصرف کنند. این باور غلطی است. اگر از ضدآفتاب استفاده نکنید، پوست شما با هر رنگی مستعد آسیب‌های ناشی از نور خورشید خواهد بود. سرطان پوست، افراد دارای پوست‌های تیره‌تر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. استفاده از ضدآفتاب باعث می‌شود پوست شما صاف‌تر، زیباتر و شفاف‌تر به نظر برسد.

جلوگیری از پیر شدن پوست

استفاده نکردن از کرم ضدآفتاب می‌تواند آسیب‌های مهمی به پوست وارد کند. آسیب‌های ناشی از نور خورشید یکی از رایج‌ترین دلایل پیری زودرس پوست است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون ضدآفتاب، باعث ایجاد لکه، تغییر رنگ، بروز خطوط ریز و چین و چروک روی پوست شما می‌شود. پوسته پوسته شدن و بی‌رنگ شدن پوست در اثر قرار گیری مداوم زیر نور آفتاب رقم می‌خورد.

اگر می‌خواهید از بروز مشکلات پوستی و نشانه‌های پیری زودرس جلوگیری کنید و ظاهر جوان‌تری داشته باشید، بهتر است هرروز از ضدآفتاب بهره ببرید. نتیجه مطالعات دانش‌مندان نشان می‌دهد خطر بروز علائم پیری زودرس در افراد پایین‌تر از 55 سال که به طور مرتب از کرم ضدآفتاب بهره می‌برند، در مقایسه با افرادی که ضدآفتاب نمی‌زنند، 24% پایین‌تر است. اگر به دنبال خرید یک کرم ضدآفتاب جهت جلوگیری از بروز علائم پیری زودرس هستید، ضدآفتاب درماتاپیک SPF50 مدل Hydra را توصیه می‌کنیم. این کرم از از ایجاد خطوط ریز روی پوست جلوگیری می‌کند و مناسب پوست صورت و گردن است.

چرا استفاده از ضدآفتاب در سفر مهم است؟

بالاتر اشاره کردیم که پیری زودرس، مشکلات مختلف پوستی، افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست و آفتاب سوختگی از جمله عوارض استفاده نکردن از ضدآفتاب هستند. هنگامی که به سفر می‌روید، ممکن است نتوانید روتین پوستی روزانه‌تان را به خوبی رعایت کنید. تغییر در برنامه روزانه، اتفاقات غیر منتظره و تغییرات محصولات مراقبت پوستی از جمله عواملی هستند که ممکن است نتوانید در سفر، به خوبی از پوست خود مراقبت کنید.

اهمیت ضدآفتاب در گرما

استفاده از ضدآفتاب در سفر اهمیت ویژه‌ای دارد. آفتاب سوختگی و تغییر رنگ پوست، موضوعی است که می‌تواند خاطرات سفر را کاملا برای‌ شما تلخ کند. پس حتی اگر نتوانستید روتین پوستی خود در طول سفر را به طور کامل انجام دهید، استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید. در سفر چون بیش‌تر در محیط باز و آزاد قرار می‌گیرید، طبیعتا بیش‌تر در معرض نور خورشید خواهید بود. این یعنی خطر آفتاب سوختگی و سایر مشکلات پوستی در طول سفر بالاتر می‌رود.

اگر در فصل بهار و تابستان به نقاط کویری و یا ساحلی سفر می‌کنید، استفاده از ضدآفتاب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی بسیار ضروری است. اگر قصد دارید حمام آفتاب بگیرید، بهتر است از یک ضدآفتاب قوی بهره ببرید. بهتر است در این خصوص با یک متخصص پوست هم مشورت کنید. کرم ضدآفتاب و ضدلک لافارر SPF50 مخصوص پوست‌های چرب و مستعدآکنه با حجم 40 میل، یک ضدآفتاب مناسب سفر است. این کرم حفاظت بالایی از پوست برابر اشعه‌های UV-A و UV-B دارد و مناسب پوست‌های روشن و حساس است.

اهمیت ضدآفتاب در سرما

ستفاده از ضدآفتاب در سفر فقط مختص روزهای بهاری و تابستانی نیست. در مناطق سردسیر و بارانی هم باید از این محصول مراقبتی پوست بهره ببرید. حتی در روزهای ابری نیز 80% از اشعه‌های نور خورشید از ابرها عبور می‌کنند. پس اگر فکر می‌کنید در روزهای ابری از آسیب این اشعه‌های مضر در امان نیستید، سخت در اشتباهید. استفاده از کرم ضدآفتاب یک اقدام مراقبتی است که باید در تمام روزهای سال از جمله فصل زمستان و در مناطق با هوای سرد هم رعایت شود. برف می‌تواند 80% از اشعه فرابنفش نور خورشید را بازتاب دهد و این وضعیت خطر آسیب‌های پوستی را بالا می‌برد. هرچه ارتفاع بیش‌تر باشد، شدت اشعه فرابنفش بیش‌تر می‌شود؛ پس اگر به اسکی می‌روید، حتما باید ضدآفتاب بزنید.

جمع بندی

نور خورشید با وجود این که منبع مهمی از ویتامین D است، می‌تواند ضررهای زیادی به پوست بزند. افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست، پیری زودرس، مشکلات مختلف پوستی و آفتاب سوختگی از جمله تاثیرات منفی نور مستقیم خورشید روی پوست هستند. با استفاده از کرم ضدآفتاب، می‌توان خطر این مشکلات را به حداقل رساند. در سفر چون بیش‌تر در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیریم، استفاده از ضدآفتاب مناسب را نباید از یاد ببریم. استفاده از ضدآفتاب فقط مختص سفرهای بهاری و تابستانی نیست بلکه ضدآفتاب باید در تمام روزهای سال از جمله روزهای بارانی و فصل زمستان هم مورد استفاده قرار گیرد. در صورت استفاده نکردن از ضدآفتاب، پوست شما ممکن است آسیب‌هایی جدی ببیند و خاطرات سفر شما را تلخ کند. اگر می‌خواهید پس از سفر خود یک پوست سالم و شاداب داشته باشید، استفاده از ضدآفتاب مناسب سفر را از یاد نبرید.

سوالات متداول

حال که به پایان مطلب اهمیت استفاده از ضدآفتاب در سفر رسیدیم، به مرور سوالات پرتکرار در این خصوص می‌پردازیم.

استفاده کردن از کرم ضدآفتاب چه مزایایی دارد؟

جلوگیری از مشکلات پوستی، جلوگیری از پیری زودرس و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست، از جمله عوامل مثبت استفاده از ضدآفتاب هستند

چرا استفاده از ضدآفتاب در سفر مهم است؟

استفاده از ضدآفتاب مناسب سفر از بروز مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند زیرا در سفر، بیش‌تر در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید هستیم و احتمال آفتاب سوختگی بالاتر می‌رود.

آیا ضدآفتاب فقط مناسب روزهای گرم سال است؟

خیر. ضدآفتاب فقط مختص روزهای گرم نیست و در روزهای ابری و زمستانی هم باید از ضدآفتاب استفاده کرد. در روزهای ابری نیز 80% اشعه‌های مضر خورشید از ابرها عبور می‌کنند و برف نیز می‌تواند به شکل قابل توجهی اشعه فرابنفش را بازتاب دهد. پس باید در تمامی روزهای سال از ضدآفتاب بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader